eticaret

E-Ticarette Bilmeniz Gereken Reklam Modelleri?

E-ticaret sektörü büyürken beraberinde reklam sektörünü de değiştirdi. E-ticaret ve satış odaklı reklam modellerinin çoğalması özellikle e-ticaret pazarlaması sürecindeki satış hedeflerinin gerçekleşmesi için etkili reklam modellerini bilmek artık e-ticaret ile uğraşan herkes için neredeyse bir zorunluluk haline geldi. Bu yazımızda e-ticaret ve pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz reklam modellerini sizler için inceledik.

CPA (Cost Per Acquisition) – Eylem Başına Maliyet
Cost Per Action, eylem basina maliyet demektir. Eylem basina odeme yaptiginiz fiyatlandirma sistemidir. musterilerin form doldurmasi ,urun sipariş etmesi yada anket doldurma si gibi hareketler basina ödenen maliyettir.

CPA nasil hesaplanır?

CPA Maliyeti = Toplam Maliyet / Aksiyon Sayısı

Örnek: Bir makina için reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu reklam için 5000 TL’lik bütçe ayırdınız. Yapılan reklam sonucunda 100 adet makina satışı gerçekleşti.

CPA = 5000 / 100 = 50 TL

Her bir makine satışı için 50 TL harcanmıştır.

CPO (Cost Per Order) – Sipariş Başına Ödeme
CPO bir reklam modelidir. Açılımı sipariş başına ödeme anlamına gelir (Cost Per Order). Internet sitenizdeki ürünlerin ziyaretçiler tarafından sipariş verilmesi durumunda, sipariş başına ödenilen bir reklam modelidir.

CPM(Cost Per Thousand Impression)(Bin Gösterim Basina Maliyet)

Firmanizin reklaminin 1000 kere gösterilmesi sonucu odediginiz ücrettir. Bu reklam modeli kullanicinin kampanyi sadece arama motorunda görmesi değil sosyal medyada da görmesi anlamina gelir.Facebook CPM reklam modelini sunarak sirketlerin marka farkindaliklarini artirmasina sebep oldu.Google Display Network’de ayni özelliklerde çalışan bir pazarlama platformudur.

Ornegin, reklam maliyetinizi 1500 lira iken, gösterim sayınız 300.000 ise, CPM değeriniz 5 TL olur. Yani bu şekilde bir reklam ve maliyetinde 1000 adet reklam başına ödediğiniz rakam 5 TL’dir. CPM sistemi oldukça yaygındır.

CPV/CPS (Cost Per Visit) – (Cost Per Session)
CPV “Görüntüleme Başına Maliyet” teklifi Youtube ve gorsel içerik sitelerinde video reklamları için reklamın görüntülenerek izlenme maliyetidir. CPV teklifiyle, sadece video görüntülemeleri veya etkileşimler için ödeme yaparsınız.video reklamlarinin 30 saniye izlenmesi yada videoya tıklanarak etkileşime girmesi goruntu olarak sayilir.

CPS “Satış Başına Ödeme” tüm internet dünyasında kullanılan, yalnızca başarılı satışlar başına yayıncıya ödeme yapılan reklam modelidir.

CTR (Clickthrough Rate)
Bir reklama tıklayan kullanıcı sayısının o reklamı görüntüleyen kişilere oranını ifade etmektedir. Bu reklam modeli farkli reklamlari birbiriyle karsilastimak icin kullanılır. CTR sonuclari daima ongorulebilir değildir. CTR reklaminin yüksek olmasi bazen iyidir bazen dusuk CTR reklamıyla en yüksek etkileşim ve tıklanma alabilirsiniz hem de dusuk bir bütçeyle. Bir örnekle açıklamak gerekirse;

Yayınlanmakta olan bir reklam 1000 gösterim sayısına ulaşmış ve bu reklam 10 kişi tarafından tıklanmış ise reklamın CTR oranı yüzde olarak 10/1000 yani %1 olur.

CVR (Conversion rate)
Donuşum orani demektir. Internet sitesini ziyaret eden ve urun satin alan kişiler donuşum oranini oluştururlar. Eğer 100 kisi e-ticaret siteme girip sadece iki kişi urun satin aldiysa, donusturme oraniniz %2’dir. Dönüşüm oranı üyelik, abonelik, ürün satışı, tıklama, form doldurma gibi farklı işlemleri içerebilir. Örneğin aksesuar satışı yapan bir site, verdiği reklam sonucunda dönüşüm oranını hesaplayabilir. Reklama 1000 kişi tıklıyorsa ve 300 kişi satın alma eylemini gerçekleştiriyorsa 300 / 1000 = 0,03sitenin dönüşüm oranıdır.

LTV / Life Time Value (Hayat Boyu Değeri)
Mevcut bir müşteriden elde edeceğiniz geliri arttırmak, yeni müşteri kazanmaktan daha uygun maliyetlidir. Bir müşteriden elde ettiğiniz yaşam boyu ortalama gelir anlamina gelmektedir.

CAC / Customer Acquisition Cost (Kullanıcı Kazanım Maliyeti)
Kullanıcı kazanım maliyeti (Customer Acquisition Cost) ise, ortalama olarak bir kullanıcı kazanmanın size olan toplam maliyetidir.